woensdag 3 april 2013

KONINKLIJK BEZOEK, PRINS EN PRINSES

Wat begon ik gammel en ziek aan deze dag maar toen een lief stemmetje mij vanmorgen opbelde en zei:'Oma Saskia, wij willen bij jou komen", voelde ik door mijn beroerde lijf heen een vrolijkheid. Mijn grootste spruitje wat me regelmatig belt had ik al even niet gezien. Al een week niet!


Na een uurtje deed ik open voor mijn drietal en Maai vroeg meteen of ik ziek was. Ja dus en langzaam is het die ochtend weggetrokken en heb ik volop kunnen genieten van die schatjes, alle drie.

Ik las op het blog MamaMaai dat kleine man zo bang is voor dieren en jawel hoor, de honden die meestal even in de gang zitten als het kroost er is kwamen de kamer in en meteen was er een reactie. Niet gillen, slaan en schoppen maar wel terughoudend. Dus de honden zoveel mogelijk in de kamer gelaten want het kon toch niet zo zijn dat kleine man de grote passie van oma niet zou waarderen.


Hij hield ze in het oog en zowaar ging een handje richting vacht om het ook even snel weer terug te trekken. En uiteindelijk had hij het door, de passie van oma is zo gek nog niet. Je kunt honden voeren, zelf kinderships, en ze lopen zomaar langs zonder dat ze je iets doen. Dus kleine man was min of meer overtuigd en op het einde van de dag was de aandacht voor de grote wolven geslonken tot normale proporties.


De poppen kwamen van zolder, boekjes uit de kast, manderijntjes geschild, broodjes gebakken en even proberen te slapen totdat prinses gillend wakker werd, er liep een beestje. En dat terwijl die grote kleine meid op alle beestjes gericht is maar blijkbaar niet als ze wil slapen. En met haar gegil, wat zo duidelijk hoorbaar was door de babyfoon, werd kleine prins die op de bank lag te slapen ook wakker.


Dus uit het bedje en weer met z'n viertjes aan de slag. Stoeien, spelen, gek doen, piano spelen, lief doen en heel veel fantasie kwam er deze middag voorbij.


En zowaar begint onze kleine prins mij soms wat uit te dagen.

Ruim 11 maanden heb ik mijn best gedaan hem voor me te winnen. Al die tijd keek hij me aan zo van 'wie ben jij', 'wie doet er zo gek tegen mij', 'ken ik jou ergens van' en geen lachje kon er af. Alleen Maai was belangrijk voor hem en als hij bij mij op schoot zat keek hij druk om zich heen op zoek naar zijn mama.

Maar sinds een paar weekjes heb ik dan eindelijk gewonnen. Nog maar heel zuinig maar het echte begin is er nu. Hij daagt me uit, lacht tegen me en kijkt nu op een manier waarmee hij zegt' he, ik ken jou'! We kunnen gek doen, hij hikt van de lach maar het mannetje heeft vanaf  het moment van zijn geboorte mijn hart gestolen. Ook de eenkennigheid deed mijn liefde niet verminderen, eens zou hij ook mij leuk gaan vinden en voila......het is zover. HOERA!!!!!!


En wat zou hij nou zo leuk aan mij vinden. Jawel,........mijn bril! En met mijn bril oogt mijn bijzondere prins toch wel heel uhhhh.....hoe zal ik het zeggen............charmant? Nee niet echt maar ook als klein juppie is hij wel heel leuk. Deze foto gaat in de toekomst vast nog eens van pas komen.

Ja ja, Maai heeft gelijk, ik moet bij deze foto wel vermelden dat ie mede van de hand is van dat lieve roodharige spruitje!

Wat heeft die lieve dochter van mij toch twee schatten van kinderen. Echt een prinsje en een prinsesje. Het koninklijk bezoek is geslaagd, op naar de volgende keer!

VRIJDAG IS DE UITSLAG VAN DE 5 VERRASSINGSENVELOPJES EN DAN

NOG 1 VOLGER TE GAAN!!!!
VOOR
DE GIVE AWAY
'DE FRUITTEST'
BIJ
100 VOLGERS
                                                               *.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.

16 opmerkingen:

  1. Ahh wat een lief stukje. Ben je zelfs nog vergeten te zeggen dt prinses die laatste foto maakte. Het was weer gezellig. Leuk die foto's. Alleen dat kleine nerdje..... Haha, kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kindertjes zijn het toch, net als jouw eigen kids, pure rijkdom ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit was duidelijk een hele mooie dag waar je zeer van hebt genoten...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb genoten het is soms net een sprookje zo mooi.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genoten van je prinsesje en prinsje .... en jij de koningin te rijk!
    Het spat er weer af meis. Wat een liefde en wat een rijkdom!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je toch een lekker stel kleinkids ....helemaal super

    gr Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke dag, ondanks je ziekte. Snel weer beter (maar dat lukt wel met die schatjes om je eroverheen te helpen)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. genieten ♥ van een mooie dag

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb zitten genieten van dit leuke verhaal en jou koninklijke kleinkinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kleinkinderen zijn een grote schat.. ik geniet er ook altijd zo van. ik heb er intussen 6.. in de leeftijd 18 jaar tot 9 maanden. en ook ik had er eentje tussen als kleine man..haha duurde zolang voor ik leuk gevonden werd door haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, van zulke heerlijke kindjes knap je gelijk op!
    Wat een geweldige foto's weer.

    Fijn om te lezen dat de bol gelukt is en mooi lavendelpaars is geworden!! Ik vind het heel spannend!
    Ik zie je graag eens bij ons in Bant!

    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke foto's :) En wat goed dat je de kleine prins zo een beetje over zijn angst voor beestjes af kunt helpen :) Hoewel ik me ook wel goed kan voorstellen dat als je nog zo klein bent een hond wel heel erg groot is. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Héérlijk blogberichtje weer... wat fijn om dit mee met jou te mogen beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel dat je mijn blog volgt!
    Nieuwsgierig als ik ben kom ik hier ook even kijken en zie een hele gezellige en leuke blog.
    Meteen aangemeld en zie nu dat je op je 100ste volger zat te wachten:) Dat ben ik dus, haha.
    Zo nu even verder lezen hier.

    Groetjes,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je toch een prachtige kleinkinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke foto's weer om naar te kijken en wat heb jij
    een leuke dag gehad met zo'n hoog bezoek, geweldig om zo te kunnen
    genieten ☺

    Een gezellig (knutsel)weekend gewenst ☺
    Lieve grtjsss Erica xox
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen